dimarts, 11 de desembre del 2012

Entrevista a Marc Coll


Marc Coll


Avui 23 de Novembre de 2012 hem fet una entrevista al professor de Física i Química, Marc Coll.


      1.Què volies fer abans de ser professor?
  · No hi va haver un abans. Sempre he  volgut ser professor. Des que vaig haver de triar, sempre vaig pensar que volia ser o professor o mestre. Tenia bastant clar que volia donar classes a secundària. No hi va haver opcions.  
2.Com vas arribar a ser professor?
  · Vaig estudiar químiques, la llicenciatura de químiques perquè m’agradaven molt les ciències. I acabada la llicenciatura, vaig fer un curs que es diu curs d'adaptació pedagògica, per fer de professor. Vaig estar treballant un temps en un laboratori i després ja vaig entrar a l’ensenyament.
3.Quants anys fa que ets professor?
  · 15 anys.
   4.Has estat en altres instituts? Recordes d'algun?
  · Sí,  aproximadament 20 instituts. Em recordo de tots, i em recordo bastant dels alumnes que he tingut.

5. Has tingut problemes a l’estudiar física i química?

  · Sí, hi ha assignatures que són prou difícils i em van portar bastants mals de cap. Sobretot, el que recordo és que ho vaig disfrutar molt estudiant. I la universitat ho recomano. És una  etapa dels estudiants, que si pots aprofitar-la, val la pena. Molt, molt intensa.

6. Sempre has treballat de professor o, has treballat d’alguna altra cosa?

  · He treballat de moltes coses diferents. He treballat de músic, de flequer... Bé, aquestes  són les més principals. També he treballat en un laboratori químic, fèiem investigació. Aquestes serien les tres més importants. Després n’hi ha d’altres...

7. Has donat una altra matèria apart de física i química?

  · Sí. He donat física i química, biologia, matemàtiques... i en el primer institut vaig arribar a fer unes classes de música. I alguna vegada he fet dibuix, tecnologia. Ara que recordo, també he donat català i castellà perquè feia lectoescriptura.

8. Com creus que anirà aquesta avaluació?

  · La primera avaluació de física i química segon d’ESO normalment sol ser bastant dura. Sol ser una avaluació on els alumnes no aproven gaire perquè és una assignatura nova i al començament, no em coneixen i s’han d'adaptar a l’assignatura i a mi. Habitualment al segon trimestre la gent es recupera bé. A més, el tema és més difícil, el primer és més difícil. Lo habitual sol ser això. Després la gent aprova, bé.

9. Quina és la frase que repeteixes més?

   · Crec que això seria més fàcil que ho contestéssiu vosaltres que no pas jo. Perquè jo a vegades no en sóc conscient. Això ja ho veurem més endavant” crec que aquesta la dic moltes vegades .
10. Quines aficions tens?

  · Moltes. M’agrada molt la música, el teatre, el cinema, la cultura en general, llegir... la psicologia, les tecnologies. Fàcilment puc estar entretingut. I m’agrada molt sortir a la muntanya.



Moltes gràcies per a teva col·laboració.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada